Adwords Automated Rules

Het heeft lang op zich laten wachten, maar met ingang van vandaag introduceert Google Adwords Automated Rules. Dit zijn geautomatiseerde acties voor bijvoorbeeld advertentiegroepen, zoekwoorden en/of teksten die je zelf kan opzetten en inplannen binnen de Adwords Interface.

De Automated Rules van Adwords bieden een aantal mogelijkheden, die het beheer van je campagnes in Adwords vereenvoudigen:

  • Zo kun je bijvoorbeeld budgetten aanpassen op voor jou belangrijke momenten in het jaar (bijvoorbeeld Sinterklaas of Kerst).
  • Daarnaast is het mogelijk om advertentieteksten in te plannen die maar een bepaalde actieperiode mogen lopen en na deze periode weer gepauzeerd moeten worden.
  • Tevens kun je ook regels instellen voor CPC biedingen op zoekwoordniveau. Wanneer bijvoorbeeld een zoekwoord op een lage positie goed converteerd tegen een goede kosten per conversie. Kun je instellen dat Google dit bod voor jou verhoogd met een zelf in te stellen percentage.

Automated Rules in Adwords Interface

Zoals vaak het met nieuwe mogelijkheden binnen de Adwords Interface zullen de Automated Rules eerst alleen beschikbaar zijn voor adverteerders in de U.S. en is de verwachting dat het daarna voor de rest van de wereld wordt uitgerold.

Persoonlijk denk ik dat deze nieuwe Automated Rules voor veel adverteerders een welkome aanvulling zijn binnen de mogelijkheden van de Adwords Interface. Het kan tijd besparen in het dagelijks onderhouden van je campagnes en daarnaast geeft het je meer vrijheid met bijvoorbeeld het activeren en pauzeren van actiematige teksten en advertentiegroepen.


This entry was posted in AdWords. Bookmark the permalink.

Geef een reactie