De nieuwe Google Keyword tool uit beta

Een ruime maand geleden meldden we al dat Google bezig was met een nieuwe keyword tool. Deze tool is sinds enkele dagen uit beta en vanaf heden de enige officiële keyword tool van Google. De nieuwe tool heeft een aantal voordelen t.o.v. de vorige versies.

De voordelen:
Flexibele zoekopties: Je kunt zoeken op basis van zoekwoord, URL of categorie of gecombineerd.
Zoekwoord verfijning: Je kunt de resultaten filteren op basis van zoekwoord of zoekwoordoptie (breed, zinsdeel, exact).
Geavanceerde opties: Je kunt statistieken o.a. filteren op lokaal zoekvolume, mobiel zoekvolume, geschatte CPC en relevantie.

Daarnaast geeft de nieuwe tool alleen maar zoekvolumes van Google weer en niet meer inclusief die van zoekpartners. Dit heeft een groot voordeel dat je data zuiverder is en ook beter te gebruiken voor SEO keyword research. Je wilt je namelijk bij voorkeur richten op relevante keywords met een hoge volume in Google en niet zozeer in de zoekpartners.

De nieuwe tool is zowel in je AdWords account als extern te vinden. Om het te zien als je ingelogd bent vind je een link naar het hulpprogramma voor zoekwoorden op het tabblad mogelijkheden (opportunities). Hier vind je de externe versie van het programma.

Wat vind jij?
Ik ben redelijk enthousiast over de nieuwe tool want het geeft betere resultaten en meer mogelijkheden voor zoekwoord onderzoek maar wat vind jij? Ik vond trouwens laatst ook nog een andere handige keyword tool op basis van Google Suggest: Übersuggest.

This entry was posted in AdWords, Zoekmachinemarketing. Bookmark the permalink.

Geef een reactie