Ga bannerblindheid tegen: laat mensen jouw slogan overtypen

Wie kent ze niet: die irritante tekstvelden die je moet overtypen om toegang te krijgen tot websites? Het intypen van deze velden, captchas genoemd, moeten laten zien dat je een mens bent i.p.v. een spambot. Het random overtypen van cijfers en letters behoort binnenkort tot het verleden, althans als het aan Solve Media ligt. Zij introduceren vandaag namelijk een bijzonder innovatieve manier van online adverteren: het Type-in ad platform.

Hoe werkt Type-in adverteren?
Het nieuwe platform stopt beeld en geluid advertenties in de captcha velden i.p.v. de ook voor mensen soms moeilijk te lezen cijfer/letter combinaties (is dat nou een 0 of een O?) en de consumenten moeten dan korte teksten uit de advertenties overtypen. Deze vorm van adverteren heeft volgens Solve geen last van het zogenoemde bannerblindheid waardoor maar weinig mensen de adverteerder herkennen. Volgens onderzoek is de brand recognition 1.200% hoger dan bij statische banners: meer dan 40% van de respondenten herinnerde het merk t.o.v. minder dan 3% bij ‘normale’ banners.

Groeipotentie?
Al enkele grote merken waaronder Expedia en Microsoft kan Solve Media tot haar klanten rekenen en hoopt flink te groeien de komende tijd. Het bedrijf heeft berekend dat er per dag wereldwijd 280 miljoen keer een captcha wordt ingevuld dus er is zeker groeipotentie. De kosten voor adverteerders: 25 tot 50 dollarcent per ingevuld formuler wat 50/50 wordt verdeeld tussen de publisher en Solve. Ik ben benieuwd of deze vorm van adverteren aanslaat. Origineel is het in ieder geval.

This entry was posted in Online Advertising. Bookmark the permalink.

Geef een reactie