Google komt met verbeterde keyword tool

Google heeft een nieuwe beta versie van haar keyword tool gelanceerd. Deze nieuwe versie combineert de functionaliteiten van zowel de ‘oude’ keyword tool als de search-based keyword tool. Ik heb vanochtend gelijk even de nieuwe tool getest en ben redelijk enthousiast. Op zich was het ook vrij vreemd dat Google twee tools met verschillende functionaliteiten naast elkaar had.


Nieuwe en verbeterde features
De nieuwe tool heeft enkele verbeterde features:
Flexibele zoekopties: Je kunt zoeken op basis van zoekwoord, URL of categorie of gecombineerd.
Zoekwoord verfijning: Je kunt de resultaten filteren op basis van zoekwoord of zoekwoordoptie (breed, zinsdeel, exact).
Geavanceerde opties: Je kunt statistieken o.a. filteren op lokaal zoekvolume maar ook (zeer handig) mobiel zoekvolume.

Tevens heeft de nieuwe tool enkele nieuwe features:
Uitsluitingswoorden toevoegen: Je kan vanuit de tool gemakkelijk suggesties toevoegen als uitsluitingswoord. Dit is een functie waar ik zeer enthousiast over ben want vooral als je gebruik maakt van brede zoekwoorden wordt je advertentie ook vertoond bij zeer irrelevante zoekopdrachten. Hier vind je trouwens nog wat tips om uitsluitingswoorden te vinden.

Dubbele zoekwoorden: De tool geeft nu ook als een zoekwoord al in je advertentiegroep zit (gek dat dit nog niet het geval was eigenlijk).
Beide zoekwoordtools zijn nog beschikbaar tot eind augustus in de huidige vorm waarna ze vervangen worden door de nieuwe tool. En als ik Google nog een tip mag geven om deze tool te verbeteren: kijk eens hoe Wordstream het doet.

This entry was posted in AdWords. Bookmark the permalink.

Geef een reactie