Nieuwe advertentiepositie binnen Gmail

Google heeft sinds vorige week een nieuwe advertentiepositie in Gmail toegevoegd, namelijk recht onder de email. In tegenstelling tot de advertenties aan de rechterkant die vrijwel niemand meer opvalt (of jou wel?) heeft deze advertentie een hele prominente plek. Deze positie heeft dezelfde lay-out als de premium posities binnen Google Search. Dit zal ongetwijfeld leiden tot meer kliks, een hogere CTR en dus meer inkomsten voor Google. Nu is dat laatste geen enkel probleem zolang het ook voor de adverteerder meer inkomsten genereert. Ben benieuwd of deze positie succesvol zal zijn voor adverteerders. Zelf merk ik dat Gmail vrij weinig tot geen conversies oplevert,een ontzettend lage CTR heeft en dat de kliks die er wel vandaan komen van slechte kwaliteit zijn. Wat zijn jullie ervaringen met advertenties in Gmail? Mocht iemand ook weten hoe je specifiek deze positie in Gmail kan targeten binnen AdWords: laat het s.v.p. ook achter in de comments.

This entry was posted in Advertentieteksten, AdWords, Google Display Netwerk. Bookmark the permalink.

Geef een reactie